سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش تصفیه در کارخانه های آب شیرین کن دریایی

نمک زدایی آب دریایی

نمک زدایی دریایی برای تصفیه آب دریا برای اهداف مختلف استفاده می شود.

از جمله مصارف آب تصفیه شده توسط شیرین سازی دریایی ، آب آشامیدنی ، کشاورزی ، صنعتی و تفریحی است.

یکی از راه های نمک زدایی و تصفیه آب دریا استفاده از اسمز معکوس (RO) است.

اسمز معکوس می تواند آبی با شوری کمتر از 500 میلی گرم در لیتر آب دریا تولید کند.
فرآیند تصفیه آب دریا



نمک زدایی دریایی همان اجزای بسته اسمز معکوس RO را دارد.

تجهیزات و امکانات نمک زدایی به دو قسمت تقسیم می شوند: تجهیزات پیش تصفیه و تجهیزات اسمز معکوس.

تفاوت اصلی بین نمکزدایی دریایی و تصفیه آب دریا بسته RO در شوری و کدورت آب ورودی به آن است.

سیستم تصفیه آب دریا توسط اسمز معکوس (آب نمک) به دلیل شوری زیاد نمکهای محلول از بیش از 10000 میلی گرم در لیتر تا 45000 میلی گرم در لیتر به دلیل شوری زیاد آب از جمله عناصر کاتیونی و آنیونی در نظر گرفته شده است.

به دلیل محتوای زیاد کلرید در آب ، عامل اصلی در خوردگی اتصالات سیستم شیرین سازی است.



طراحی این سیستم باید با استانداردها و استانداردهای جهانی برای جوشکاری IWW مطابقت داشته باشد تا آلیاژها به درستی انتخاب شوند تا از سو mal عملکرد سیستم در امان باشند.

پمپ ، نوع و مواد با توجه به برنامه طراحی متغیر انتخاب می شوند.
معیارهای انتخاب اجزای سیستم نمک زدایی دریایی

اجزای سیستم شیرین سازی آب دریا برای تصفیه آب دریا را می توان بر اساس مشخصات زیر طراحی کرد:

از آنجا که درصد بازیافت آب در این مکانیزم در محدوده 15-40? کاهش یافته است ، طبق برنامه باید نسبت طراحی آب ورودی در نظر گرفته شود. فیلترهای دیسکی همچنین به عنوان پیش تصفیه ای برای کاهش کدورت آب SDI استفاده می شوند. مواد پردازش UF FRP-PE و فیلترهای دیسکی PE هستند.
برای تصفیه SWRO (اسمز معکوس) آب دریا به دلیل قلیایی بودن زیاد آب و همچنین آلودگی آب دریا قبل از ورود آب به چرخه تصفیه آب اسمز معکوس ، باید سیستم تزریق کلر و اسید انجام شود و سپس باید از فیلترهای کربن و تزریق متابولیکی سولفیت سدیم استفاده شود تا از ورود کلر آزاد باقی مانده جلوگیری شود.
سیستم های میکرونی برای جلوگیری از عبور ذرات تا 5 میکرون از مواد پوسته پلی اتیلن توصیه می شود.
با توجه به میزان باقی مانده نمک محلول در آب و طراحی بر اساس برنامه و فشار مورد نیاز برای تصفیه آب دریا و در نظر گرفتن پارامترهایی مانند جریان آب تولیدی بر اساس LMH و مقدار آب تولیدی براساس درخواست پمپ فشار قوی. انواع فولاد آلیاژی 316-304-916-2205 را باید در نظر گرفت ، که بر اساس شوری آب است. پمپ های فشار بالا با سانتریفیوژها یا دوبلکس های 2205 استفاده می شوند.
غشاهای سیستم اسمز معکوس برای تصفیه آب دریا ساخته شده از پلی آمید TFC با قابلیت حذف حداکثر 99.5? نمکهای محلول بر اساس مدلهای کم انرژی و انرژی زیاد طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند و این غشاها به غشاater آب دریا معروف هستند.

از غشاهای پلی آمید TFC برای تصفیه آب دریا (آب نمک) با قابلیت حذف نمک های محلول در آب با انرژی متغیر زیاد و کم در مدل های دریایی قطر 4 اینچ و 8 اینچ استفاده می شود.

SW30-400 ULE400i filmtec ------ SW30SHF-400 CSM

Sw30-HRLE400 ——- sw30SHN-400 CSM

برای کنترل فرآیند و همچنین کنترل مقدار کلر باقیمانده و همچنین تنظیم میزان خروجی و ورودی TDS معروف به Reverse Osmosis Analyzer می تواند با کمک تجهیزات اندازه گیری مانند TDS Meter-Ec meter - PH متر - ORP Meter با ظرفیت 0-20 میلی آمپر برای اتصالات سیستم انجام شود. PLC و تنظیمات لازم را انجام دهید.
برای کنترل میزان آب ، از فلومترهای مغناطیسی یا ونتوری یا از فلومترهای دوار در تنظیمات دستی یا خودکار استفاده می شود.
از واحد CIP برای شستشوی غشاها به عنوان یک واحد مستقل و اولیه استفاده می شود و وظیفه آن بازگرداندن غشاها برای شستشوی اسیدی ، دوره پایه و در برخی موارد شستشوی روزانه غشاها با آب شیرین است.
کل فرآیند سیستم اسمز معکوس را می توان در روش تصفیه آب دریا به درخواست مشتریان محترم داخل کانتینر استفاده کرد تا حمل و نقل ، حمل و ذخیره فرآیند را تسهیل کند.