سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب یا آب شیرین کن صنعتی که اغلب با نام RO شناخته می شود ، روشی بسیار پیشرفته برای تولید آب خالص است. این فناوری برای اولین بار در نیروی دریایی ایالات متحده برای تولید آب آشامیدنی و آب دریا استفاده شد. امروزه ، اسمز معکوس (RO) به عنوان فرآیند جداسازی در بسیاری از صنایع تصفیه آب (آب آشامیدنی یا آب آشامیدنی) ، تصفیه فاضلاب ، دامداری (دام) ، صنعت طیور (مرغداری ها) ، صنایع کشاورزی و آب مصرفی در نظر گرفته شده است. در برج های خنک کننده ، دیگهای بخار ، آب مورد استفاده در نازل های اسپری ، صنایع غذایی ، دارو ، دارو و ...
دستگاه های تصفیه آب صنعتی آب پاکسازان


تصفیه آب صنعتیساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی

استفاده از روش فوق با تولید غشای جدید (فیلترهای غشایی یا غشا)) (غشا) که می توانند در طیف وسیعی از pH ، دماهای مختلف عمل کنند و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی بیولوژیکی در آب مقاوم هستند ، بسیار توسعه یافته است. در حال بودن است. روش اسمز معکوس دارای مزایای متعددی نسبت به بسیاری از فرایندهای جداسازی دیگر مانند تقطیر ، استخراج ، تبادل یونی و جذب است. این روش به هیچ تغییر شدید در فاز انرژی یا استفاده از محلولهای جاذب گران قیمت احتیاج ندارد. توجه به این نکته بسیار مهم است. طراحی و عملکرد این روش در مقایسه با بسیاری از روشهای جداسازی قدیمی آسان تر است. در صنایعی که نیاز به تولید آب تصفیه شده دارند ، آب پاکسازان

    مصرف انرژی کم (در مقایسه با روش های تقطیر)
    هزینه نگهداری کم
    اندازه سیستم کوچک است
    پیمایش آسان است
    نصب و راه اندازی در کمترین زمان
    مصرف شیمیایی کم در مقایسه با روش تبادل یونی



سیستم های اسمز معکوس مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم های حرارتی دارند و بسیاری از مشکلات مانند خوردگی در سیستم های گرمایشی به دلیل کار در دمای بالا ، در این سیستم دیده نمی شود ، از نظر آلودگی ، روش اسمز معکوس روش تبادل یونی را ترجیح می دهد زیرا هیچ گونه ناخالصی به محیط اضافه نمی کند غیر از آنهایی که در آب هستند.

برخلاف سیستم های تقطیر و تبادل یونی ، از آنجا که بیشتر تصفیه آب در سیستم های اسمز معکوس توسط غشاها انجام می شود ، در صورت بروز مشکلی در سیستم به دلیل خرابی یکی از آنها ، نیازی به توقف کامل سیستم نیست. غشاهای آسیب دیده را می توان به راحتی از سیستم جدا کرد ، (CIP) برافروخته ، تعویض یا تعویض کرد. در مقایسه با سیستم های تبادل یونی ، هزینه سیستم اسمز معکوس کمی به تغییرات ناخالصی های آب بستگی دارد ، بنابراین اگر خلوص آب ورودی تغییر کند ، در هزینه های نهایی آب تغییر عمده ای ایجاد نمی شود.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی
طبقه بندی آب

آب با توجه به مقدار کل مواد جامد محلول و مخلوط (TDS) به دو دسته تقسیم می شود: آب نمک (آب دریا) ، آب شور (آب نمک) و آب شیرین. آب دریا با TDS حدود 35000 تا 45000 میلی گرم در لیتر (میلی گرم در لیتر) ، آب شور با TDS کمتر از آن ، به عنوان فرمول استاندارد آب در جهان شناخته می شود. این طیف وسیعی از آبهای جهان است. توزیع آن در سراسر جهان تقریباً یکسان است ، اما ممکن است در عمل به طور گسترده ای متفاوت باشد ، به عنوان مثال از دریای بالتیک با حدود 7000 میلی گرم در لیتر تا خلیج فارس و دریای سیاه با 45000 میلی گرم در لیتر. ترکیب آب نمک بسیار متفاوت است و برای طراحی دستگاه تصفیه آب ، آب باید در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل شود.
روند اسمز
روند اسمز را توضیح دهید آب پاکسازان

اگر غشایی نیمه تراوا باشد (غشای نیمه تراوا به معنای غشایی است که آب از آن می تواند به راحتی عبور کند ، در حالی که عبور نمک ها و نمک های آبی مانند MgSo4 ، CaSo4 ، CaCl2 ، NaCl و غیره امکان پذیر نیست. بین دو محلول در غلظت های مختلف ، مقداری از حلال جریان می یابد از یک طرف محلول رقیق به طرف دیگر غشا ، پدیده ای معروف به اسمز ، که تا رسیدن سیستم به تعادل ادامه می یابد. غشا حاوی اختلاف فشار متناسب با غلظت املاح موجود در محلول به نام فشار اسمزی است.
شرح روند اسمز معکوس

روند اسمز معکوس ، همانطور که از نام آن پیداست ، مخالف روند اسمز طبیعی است و روند اسمز معکوس یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های جداسازی امروزه ، به ویژه در تصفیه آب نمک است. در این فرآیند ، با فشار دادن بیش از فشار اسمزی به طرف محلول غلیظ تر (آب نمک یا آب غلیظ) ، جهت حرکت حلال برعکس می شود (آب خالص ، نفوذ پذیری) و بنابراین می توان آب را از ناخالصی های داخل آن خارج کرد. مواد جامد محلول جدا شده و کاهش یافته.
روند اسمز معکوس
اسمز معکوس
اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

فیلتر شنی



abpaksazan.com

روند اسمز معکوس با استفاده از پمپ فشار بالا در غشا انجام می شود تا پمپ در ناحیه ای که غلظت زیادی از آب خام وجود دارد ، به عنوان فشار عمل کند. آب از غشای نیمه تراوا عبور کرده و آب خالص تولید می شود. آب با عبور از غشا between بین 95 تا 99 درصد از مواد محلول را از دست می دهد. میزان فشاری که پمپ برای غلبه بر فشار اسمزی باید ایجاد کند بستگی به درصد مواد جامد محلول در آب ورودی دارد ، هرچه درصد مواد جامد محلول در آب بیشتر باشد فشار بیشتر و بالعکس خواهد بود و با کاهش کل مواد جامد محلول ، فشار کار دستگاه تصفیه آب صنعتی کاهش می یابد . آبی که وارد سیستم اسمز معکوس می شود و قرار است تصفیه شود به عنوان آب خام یا آب تغذیه شناخته می شود. آبی که املاح در آن تفکیک و تصفیه شده یا در حقیقت به عنوان آب شیرین ، آب محصول یا آب محصول یونیزه می شود

اجزای اصلی دستگاه های تصفیه آب صنعتی

ابتدا به منظور از بین بردن آلودگی باکتریایی و جلوگیری از آلودگی بیولوژیکی غشا ، هیپوکلریت به پیش تصفیه تزریق می شود. آب پاکسازان

قبل از ورود آب به غشاها ، لازم است مواد معلق ریز موجود در آب را از بین ببرید. برای حذف کدورت و ذرات معلق ، ابتدا آب از قسمت پیش تصفیه (فیلترهای شن و ماسه و کربن) عبور می کند و آب از طریق بوستر پمپ با فشار کمتر از 4 برابر ، از کدورت ، مواد معلق ، بو و رنگ وارد ماسه و فیلتر کربن می شود ، طعم و کلر آن کاهش می یابد. سپس ، برای جلوگیری از ورود کلر به غشاها ، سولفات سدیم قبل از فیلتر کربن تزریق می شود و توسط سیستم ORP کنترل می شود.

برای محافظت بیشتر از فیلم در برابر رسوب ، می توان یک ماده شیمیایی ضد رسوب (ضد مقیاس) و یک اسید به پیش تصفیه تزریق کرد. سپس به منظور حذف ذرات بیشتر با قطر حداکثر 5 میکرون ، آب از فیلترهای کارتریج 5 میکرونی یا حتی 1 میکرونی عبور کرده و خروجی این سیستم وارد پمپ فشار قوی می شود. به طور کلی ، فشار کاری پمپ به مقدار مواد محلول در آب بستگی دارد و هرچه درصد مواد جامد محلول در آب بیشتر باشد ، فشار اسمزی بیشتر می شود و در نتیجه فشار کار پمپ برای غلبه بر فشار اسمزی و جدا شدن املاح از آب بیشتر است. پمپ فشار قوی با فشار زیاد آب را به غشاumps ها پمپ می کند. یونهای موجود در ورودی آب خام توسط غشا removed برداشته می شوند و می توان TDS آب استخراج شده را در محدوده مورد نیاز تنظیم کرد. حال ، برای تنظیم PH آب تولید شده در محدوده مورد نیاز ، ممکن است یک بسته تزریق گین در نظر گرفته شود. آب تولید شده توسط این سیستم وارد مخزن می شود و توسط پمپ های انتقال مورد نظر به محل مصرف می رود.

شایان ذکر است که یکی از مزایای دستگاه های تصفیه آب صنعتی ، کیفیت بسیار بالای آب تولیدی از نظر کدورت ، سختی و عدم وجود میکروارگانیسم ها است. کدورت و سختی آب حاصل معمولاً صفر است. همچنین ، کار با این مجموعه بسیار آسان و کم هزینه است و به همین دلیل ، دستگاه های تصفیه آب صنعتی بسیار محبوب هستند. غشاها از زخم های پلی آمید و مارپیچی ساخته شده اند. سطح این فیلم ها در اثر عبور از املاح نفوذ ناپذیر است و از طریق عبور از آب نیز نفوذ پذیر است. وقتی آب به غشا وارد می شود ، به دو مرحله آب نفوذ می کند یا به آب خالص (نفوذ) و آب متراکم یا ضایعات مایع (غلیظ) تقسیم می شود.
مخزن آب

هر دستگاه حداقل به دو مخزن یا فضای ذخیره آب نیاز دارد. این عنصر بیشتر برای کاهش نوسانات و تخلیه آب ورودی به اسمز معکوس ساخته شده است. یکی از این مخازن برای ذخیره آب خام و دیگری برای ذخیره آب تولید شده توسط پایگاه داده استفاده می شود. مواد این مخازن به اندازه و فضای ذخیره سازی بستگی دارد که می تواند در مخازن پلی اتیلن تک لایه ، سه لایه یا پنج لایه استفاده شود و یا در حوضه های بزرگتر فلزی ، آهن یا بتونی استفاده شود. توجه داشته باشید که آب ورودی به سیستم نباید حاوی جلبک باشد و بنابراین مخازن آب نمی توانند در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.
پمپ تغذیه آب پاکسازان



تصفیه آب صنعتیعملکرد این پمپ رساندن آب از مخزن ذخیره آب به ورودی پمپ فشار بالا است. برای تعریف هر پمپ ، معمولاً دو جز the ، سر و دشارژ بسیار مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. بنابراین ، پمپ آب خوراک باید به گونه ای انتخاب شود که قابلیت عبور آب از فیلترهای شن و کربن ، کارتریج فیلتر ، شیر برقی و ... را داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر مخزن دفن یا از فاصله خارج شده باشد ، محاسبه NPSH پمپ و سوراخ در انتخاب پمپ آب تغذیه بسیار مهم است. معمولاً سرعت جریان پمپ تغذیه آب 20-30? بیشتر از ظرفیت دستگاه است. در مورد انتخاب پمپ و نوع پمپ در آینده به طور کامل بحث خواهیم کرد.
فیلترهای شن و ماسه و کربن

آب خالص بی رنگ ، بی مزه و حتی بدون بو است و یک حلال عالی است که می تواند بسیاری از مواد معدنی را در مسیر خود حل کند. به همین دلیل است که چیزی به نام آب خالص در طبیعت وجود ندارد ، اما آب همیشه حاوی ناخالصی های شیمیایی و بیولوژیکی است.

آب انواع ناخالصی های معلق و معلق را در طی یک دوره بارندگی ، عبور از سطح یا عبور از لایه های زمین جذب می کند. باران ، برف و تگرگ ، از جو به زمین منتقل می شوند ، اکسیژن ، نیتروژن ، دی اکسید کربن و سایر گازها را حل می کنند و به طور موثر آب را تخلیه می کنند. اکنون از فیلتر شن برای حذف ذرات آب مانند گل و لای ، شن و ماسه ، شن ، جلبک و ... استفاده می شود. در حقیقت ، فیلتر شن به عنوان پیش تصفیه در موارد زیر استفاده می شود
پمپ خوراک برای تصفیه آب صنعتی آب پاکسازان

برنامه های فیلتر شن

    توضیح و شفاف سازی آب رودخانه
    پیش تصفیه سیستم های اسمز معکوس یا دستگاه های تصفیه آب صنعتی
    پرچم های تصفیه شیمیایی را دریافت کنید
    آماده سازی آب ورودی برای برج های خنک کننده
    تصفیه نهایی فاضلاب
    تصفیه آب شهری
    تولید آب معدنی در کارخانه های تولید آب
    تصفیه آب استخر
    فیلتراسیون آب استخر ماهی
    تصفیه آب در ورودی جکوزی
    حذف آهن
    تصفیه آب خاکستری
    تصفیه آب سطحی
    رنگ ، بو ، طعم و مزه را از بین می برد

    لطفا توجه داشته باشید که فیلتر شنی قادر به حذف مواد محلول در آب نیست و فقط قادر به حذف مواد معلق معلق مانند جلبک ها و مواد آلی موجود در آب است. نمکی که در آب حل نمی شود ، مانند نمک در کودها ، می تواند با فیلتر شن و ماسه حذف شود ، بنابراین ذرات معلق بزرگ (بیش از 50 میکرون) را می توان به طور کلی در فیلتر شن و ماسه حذف کرد

abpaksazan